نکته‌های طلایی آرامش

- سعی کنید به شکست به عنوان راه جدیدی بنگرید. راهی که شما را به تفکر پیرامون بازسازی و تولد دوباره، راهنمایی می‌کند.  

.

- اگر قبول کنید که آن‌چه برای‌تان پیش می‌آید، به‌وسیله‌ی حکمت خداوند تعیین شده، دیگر از وقوع هیچ حادثه‌ی بدی، سراسیمه نمی‌شوید و نگرانی به دل خود، راه نمی‌دهید. 

- فکر نکنید که از شما گذشته و یادگرفتنِ هنری تازه، خاص جوان‌ترهاست. برای آموختن نقاشی، موسیقی، شعر، داستان و نمایش، سن و سال مهم نیست بلکه علاقه، اهمیت دارد. فراموش نکنید هیچ آرام‌بخش اعصابی، هیچ آمپول خواب‌آوری و هیچ لالایی، آرام‌بخش‌تر از نگاه‌کردن به ساخته‌ی دست خودتان نیست. 

- سعی کنید در محیط کار با کسی بیش از آن‌چه که لازم است، صمیمی نشوید. در برابر افرادی که سعی دارند بیش از آن‌چه که لازم است راجع به شما بدانند، تنها به لبخندی اکتفا کرده و آن‌گاه، روند صحبت را تغییر دهید. 

- میز کار خود را تمیزکرده تا فردا صبح، آسوده‌تر به کار خود بپردازید. هرگز چند کار را با هم انجام ندهید، بلکه کاری را شروع کرده، به پایان برسانید و بعد به سراغ کار دیگری بروید. 

.

- ساعتی یک‌بار از جای خود بلند شوید و کمی راه بروید تا زانوهای‌تان خسته نشوند. سعی کنید از صرف غذاهای پرچرب و سنگین بپرهیزید و خوراکی‌های ساده و پرانرژی مصرف کنید. 

.

- صبح‌ها به جای کیک، میوه یا آب‌میوه بخورید. از خوردن بیش از سه فنجان چای در محل کار، خودداری کنید، زیرا اعصاب را تحریک‌کرده و خستگی می‌آورد. به جای آن، آب بخورید. 

.

- خود را همان‌گونه که هستید، بپذیرید. سعی نکنید شخصیتی جز آن‌چه که هستید را به دیگران معرفی کنید و از خود، چهره‌ای جدید بسازید. با لحن عادی خود، صحبت کنید تا دیگران شما را بشناسند و همان‌گونه که هستید، قبول‌تان کنند. 

.

- اولین گام برای رسیدن به آرامش، این است که به‌طور دقیق، مجسم کنید چه می‌خواهید. تا زمانی که آرزو و خواسته‌ی خود را نشناخته‌اید، هرگز نمی‌توانید آن را عملی کنید. دومین گام، عمل‌کردن به خواسته است. 

.

- برای انجام هر کاری، چه ساده و چه مشکل، چه حیاتی و چه پیش‌پا افتاده، لازم است با تمایل و رغبت هرچه تمام‌تر، جلو بروید وگرنه با برداشتن گام‌های بی‌تفاوت و بی‌انگیزه، هرگز به سرمنزل مقصود، نخواهید رسید. 

.

- به دیگران احترام بگذارید تا به شما احترام بگذارند. به خواسته‌ها و نیازهای دیگران اهمیت بدهید و در جهت منفعت‌های آنان بکوشید. 

.

- «ریلکسیشن»، تکنیکی برای آرام کردن عضله‌های بدن است و شما با استفاده از آن می‌توانید از تنش و فشاری که بر بدن‌تان وارد شده، رها شوید و ذهن خود را نیز آرام کنید. 

.

- مسایلی در زندگی وجود دارند که هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را پیش‌بینی کند یا از وقوع آن‌ها جلوگیری نماید. در صورت بروز چنین اتفاق‌هایی، کاری از شما برنمی‌آید، بنابراین خود را عذاب ندهید و حرص و جوش نخورید. 

- می‌توانید زندگی، کار و فرزندتان را در دل، به خدا بسپارید و با خیال راحت به امور خود بپردازید. البته این بدان معنا نیست که خودتان هیچ تلاشی نکنید! بلکه بعد از تلاش و کوششِ همیشگی، نتیجه را به او واگذار کنید و بدانید که او از همه، عالم‌تر و داناتر است. 

.

- وظیفه‌های بیش از حد به خود محول نکنید و اشتباه‌های خود را ببخشید. 

.

- بدن، همیشه پیام‌هایی به ما می‌دهد که اغلب به آن‌ها توجه نمی‌کنیم. برای نمونه گاهی وقت‌ها، در میانه‌ی روز، ناگهان احساس خستگی می‌کنیم. به جای نادیده گرفتن این حس، بهتر است میوه‌ای خورده و ببینیم آیا آن خستگی به‌خاطر پایین‌آمدن میزان قند خون بوده یا خیر 

.

دکتر محمد سیدا             برگرفته از ماهنامه شادکامی

نظرات 9 + ارسال نظر
ورودی جدید 1387/07/18 ساعت 06:53 ب.ظ

سلام به همگی دوستای هم شهری
من ورودی جدیدچمرانم
بابا من که گم شدم تو این دانشگاه
یکی بیاد جاهاشو به من نشون بده

[ بدون نام ] 1387/07/18 ساعت 07:30 ب.ظ

مثل اینکه انجمن دوباره راه افتاده! خوبه
تبریک میگم

اق مهدی 1387/07/23 ساعت 09:51 ق.ظ

با سلام خدمت همه برو بچ بهبهانی و به خصوص عزیز خودم مهدی ابراهیمی . ایشالا قراره تو اردو هفته دیگه کولاک کنیم از همه دوستانی که به نحوی با موسیقی در ارتباط اند می خوایم بیان باهامون همکاری کنند .قربون صفاتا . از طرف دوستی اشنا

بلاگ شما رو لینک کردیم در ضمن:
به روز شدیم به جدید مصاحبه با ابوالحسن بنی صدر درمورد چرا جنگ در سال اول تمام نشد؟
به بهانه سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق؛
سید ابوالحسن بنی‌صدر، اقتصاددان و سیاستمدار ایرانی است که در بهمن‌ماه سال ۵۸ به عنوان نخستین رییس جمهور ایران انتخاب شد و در آخرین روز از خرداد ماه ۱۳۶۰ به دلیلی که «عدم کفایت سیاسی» اعلام شد، توسط مجلس شورای اسلامی از مقام خود عزل شد. او در روزهای ابتدایی جنگ ایران و عراق طی نامه‌ای رسمی به آیت‌الله خمینی اعتراض خودش را در مورد این‌که برخی وزیران بی‌کفایت، تهدیدی بزرگ‌تر از تجاوز عراق به خاک کشور برای امنیت محسوب می‌شوند، ابراز کرد. این نامه و مخالفت‌های بنی‌صدر در گروگان‌گیری اعضای سفارت آمریکا در تهران، خشم مجلس وقت را برانگیخت و در تاریخ ۳۱ خرداد ماه ۱۳۶۰ مجلس شورای اسلامی بر عدم کفایت او رای داد. خرداد ماه امسال بعد از این که دو فرمانده نظامی سپاه در اظهاراتی اعلام کردند که بنی‌صدر خائن نبود. به بهانه سالگرد عزل نخستین... برای ادامه مطلب به یلاگ ما سر بزنین بویژه جوانان ارجانی که یا فقط خاطره ای مبهم از این جنگ داشته یا اصلا اطلاعات بیطرفانه ای ندارند.

برادران ارجانف 1387/07/24 ساعت 06:19 ق.ظ

ممنون که اومدین ...
به روز شدیم با دو مطلب :
مهاجرت جوانان ایرانی و ارجانی به دیار غربت و سرنوشت برادران ارجان در این مهاجرت از گرفتاری در لبنان و بیروت در جنگ 33 روزه اسرائیل و لبنان گرفته تا سرزمین جنگلی و پر حشره استوایی مالزی ... همه فقط برای ادامه تحصیل ابتدایی ترین حق یک انسان ...
و دوم: چرا جنگ در سال اول تمام نشد؟ مصاحبه با بنی صدر
پس یه سر به ما بزنین ....

امید 1387/07/24 ساعت 07:42 ق.ظ http://behbahanhse.blogfa.com

سلام
خوشحال میشیم به ما هم سر بزنید

جواب 1387/08/06 ساعت 01:55 ب.ظ

اقای سروری لطفا جواب بدهید

یه عاشق 1387/08/06 ساعت 06:21 ب.ظ

با سلام.من چندباره اومدم انجمن.از یکی خوشم اومده میدونم جندیشاپوریه چون تو چمران ندیدمش.میخوام باهاش آشنا شم اما متاسفانه تو اردو هم نمیاد که فکر کنم ساکن بهبهان نیست.حالا من با این دلم چی کار کنم؟

آمار 1387/08/09 ساعت 12:35 ب.ظ

آخه تو هنوز ارتعاشات نگذروندی از کجا میدونی عشق چیه که اسم خودتو گذاشتی عاشق.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد