دانستنیهای جالب

           دانستـنی هــای جــالــب

 . 

HP

YAHOO 


Google : گوگــل در ریاضی نام عدد بزرگی است که از عدد یک با صد صفر در پیش روی آن تشکیل شده است .
موٌسسان سایت و موتور جستجوگر گوگــل به شوخی ادعا می کنند که این موتور جستجو می تواند این مقدار اطلا عات  ( یعنی یک گوگل اطلاعات ) را مورد پردازش قرار دهد . 

.
Adobe  : اسم رود خانه ای است که از پشت خانه موٌسس این کمپنی « جان وارناک » عبور می کند . 

.
Apple  : میوه مورد علا قه « استیو جابز  »  موًسس و بنیان گذار کمپانی «اپل» بود و بنابر این اسم کمپانی اش  را اپل ( به معنی سیب ) گذاشت .

Yahoo !  : این کلمه اولین بار در کتاب سفر های گالیور مورد استفاده قرار  گرفت و به معنی شخص است که دارای ظاهر و رفتارهای زننده است . موًسسان سایت Yahoo  « جری یانگ »  و « د یوید فیلو » نام سایت شان را یاهــو گذاشتند ، چون فکر می کردند خودشان هم Yahoo  هستند .امروزه یاهو در رده متداولترین موتور جستجو در وب به شمار می آید ،
نام YAHOO  اختصارات کلمات
Yet Another Hierachial Officious Oracleسایت یاهو را هم اکنون حدود 100 ملیون کاربر مورد استفاده قرار می دهد

.
HP : کمپانی Hp ، توسط دو نفر به نام های « بیل هیولت » و « دیو پاکارت »  تاًسیس شد. این دو نفر برای این که کمپانی را نامگذاری کنند ، از  ادغام هر دو اسم هیو لت  پاکارت به وجود آمد . 

.
Hotmail : هنگامی که مدیر سایت 
میخواست نامی برای سایت انتخاب کند ، علا قمند بود تا نام انتخاب شده ، مانند سایر سرویس دهند گان پست الکترونیک به  Mail  ختم شده ، و هم چنین بر روی  وبی  بودن نیز تاًکید شود .
بنا بر این نام Hotmail  را انتخاب کرد . در کلمه Hotmail حروف  HTML  به ترتیب پشت سر هم قرار گرفته اند
گاهی اوقات اسم این سایت را به صورت HotMail  نیز می  نویسند . 

.
Xerox  : کلمه Xer  در زبان  یونانی به معنی خشک است واین تکنو لوجی کاپی کردن خشک ، در زمانی که کاپی کردن اغلب به روش فتو کیمیایی انجام می گرفت ، فوق العاده حائز اهمیت بود . 

.
Intel  : از آن جایی که این کمپانی از ابتدا تاًسیس با تاًکید بر روی ساخت مدارهای مجتمع ایجاد شد ، نام Intel  آن را Integerated Electronics  به طور مختصر « Intel »  نهادند . 

.
Microsoft  : نام کمپانی ابتدا به صورت Micro_Soft   مخخف Micro Computer Soft Ware  است
و دلیل نام گذاری کمپانی به این اسم آن است که « بیل گیتس » موًسس کمپانی آنرا با هدف نوشتن و توسعه سافت ویرهای میکروکمپیوتر ها ، تاًسیس کرد .
Red Hat  : موًسس کمپانی آقای « مارک اوینگ » در دوران جوانی از پدر کلا
نش کلاهی با نوار های سرخ  و سفید در یافت کرده بود ، ولی در دوران پوهنتون آنرا گم کرد . زمانی که اولین نسخه این سیستم عامل آماده شد .
مارک اوینگ آن را همراه با راهنمای کاربری نرم افزار در اختیار دوستان و محصلانش قرار داد . اولین جمله  این راهنما کاربری ، در خواست برای تحویل کلاه سرخ گم شده بود .     

   <  به نقل از دیتا

نظرات 3 + ارسال نظر

جالبترین و عجیبترین نظرسنجی در جامعه ایرانی :

انتشار نتایج یک نظرسنجی گسترده از شهروندان ایرانی
این گزارش در نوع خود بسیار جالب بود برای همین ما اونو توی بلاگمون اوردیم. اصل گزارش رو هم میتونین از لینکهای ارائه شده استفاده کنین اگه توی ایران هم فیلتر بود به ما در تماس باشین از طریق ایمیل. ارائه نتایج دسته بندی شده این نظرسنجی را KEN BALLEN از موسسه « فردای بدون ترور Terror Free Tomorrow » بر عهده داشت. (فایلهای متن کامل - تصویری و صوتی این جلسه )

------
در بلاگ برادران ارجانف:
www.arjanov.blogfa.com

[ بدون نام ] 1387/09/01 ساعت 05:59 ب.ظ

باحال بود!! اینا راستن؟؟ اگه اینجوریه که همه اسمها الکین

[ بدون نام ] 1387/09/05 ساعت 02:29 ب.ظ

؟؟؟؟؟؟ شوخی بی یا جدی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد